Ajvar iz rerne


Odličan ajvar i miris i ukus.

Sastojci
4 kg očišćenih i oceđenih paprika
500 g očišćenih i oceđenih ljutih paprika
1 kg ispečenog i očišćenog plavog patlidžana
300 do 400 ml ulja
1 manja glavica belog luka
2 kašike sirćeta
soli po ukusu

Priprema
1.
Paprike oprati,osušiti i ispeći na roštilju ili u rerni.

Tako isto napraviti i sa plavim patlidžanom, ali njega iseći na nekoliko mesta, jer može da se desi da prilikom pečenja, ako nije izbockan, pukne.....onda će biti problema da se rerna očisti.Sve ispečene paprike poklopiti i ostaviti da se tako ohlade, jer ćete na taj način mnogo lakše ih oljuštiti. Tako isto uraditi i sa plavim patlidžanom.


Hladne paprike oljuštiti i očistiti od semenki...moja mama me je učila da se sve semenke moraju skinuti, malo je dosadan taj posao, ali se,uz pomoć vode, mogu očistiti. Ruku svaki put zamočiti u vodu i sa mokrom i čistom rukom od semenki,skidati semenke.

Staviti sve paprike u cediljku da se ocede, najbolje preko noći.

Plavi patlidžan oljuštiti i njega ostaviti da se ocedi.

Ljute paprike,takođe oljuštiti i očistiti od semenki...količinu ljutih paprika odredite po svom ukusu, neke su manje, neke više ljute.Mi volimo da je malo više ljuto i pola kg nam je dovoljno.
2.
Sledećeg dana samleti paprike i plavi patlidžan zajedno sa belim lukom, odredite količinu belog luka, ali ne preterujte, ja sam u ovoj maloj glavici imala samo 4 čena, sve izmešati i sipati u šerpu ili pekač.

Uključiti rernu na 175*C i staviti da se peče...kad počne da krčka dodati pola količine ulja, sve dobro izmešati i peći dalje, povremeno promešajte.

Na polovini pečenja dodati so,promešati i dodati preostalu količinu ulja i nastaviti sa pečenjem.


( Meni je mnogo lakše da ajvar pečem u rerni, nema prštanja po šporetu i rukama i ne moram stalno da mešam )
3.
Ajvar je gotov kad varjačom povučete po dnu šerpe i ako ostaje trag iza nje, ajvar je pečen,sipati kašiku dve sirćeta i promešati,prvo sipajte 1 kašiku, probajte i ako je potrebno dodati još jednu kašiku...naše sirće je slabije od vašeg i ja stavljam 2 kašike.
4.
Tegle dobro oprati ( ja volim da koristim tegle od po 500 g, ne stoje dugo jer se brzo pojede ) sa toplom vodom i deteržentom i sterilisati ih u vrućoj rerni.

Tako vruće tegle puniti sa vrućim ajvarom. Napunjene tegle vratiti u vruću rernu, isključiti je i ostaviti da se zapeče. Kad se ohladi, možete sipati po vrlo malo ulja odozgore a i ne morate, zatvoriti tegle i ostavite u špajz.

Drugi način je, napuniti vruće tegle sa vrućim ajvarom, zatvoriti tegle i ostaviti da se tako ohlade..dok se tegle hlade, čućete kako puckaju, jer se same vakumiraju.
coolinarika.com